Dodatek specjalny
WP Dodatek specjalny Partner wydania
Partner wydania
Świat się zmienia. Nieuchronnie. Nie chodzi w tym stwierdzeniu o narzekanie na upływ czasu czy tęsknotę za mitycznym złotym wiekiem, a raczej o uznanie, że także w świecie samochodów zmiany bazowych warunków funkcjonowania przemysłu są faktem a ostatnia wielka afera dotycząca jednego z koncernów i silników wysokoprężnych przyspieszyła zmiany norm emisji spalin silników samochodowych w Europie, w tym przepisów ograniczających dostęp samochodów do miast.

HYBRYDA KONTRA PRZEPISY – świat rezygnuje z diesla

Napęd hybrydowy czwartej generacji, zastosowany na przykład w nowym Lexusie ES, nie tylko bez trudu spełnia wymogi nowych norm emisji spalin WLTP, ale także daje zupełnie praktyczne korzyści, poza ograniczonym zużyciem paliwa w typowym dla dzisiejszej Europy ruchu miejskim. W wielu krajach opodatkowanie samochodu uzależnione jest od emisji spalin, więc niski poziom owej emisji, jak w tym samochodzie, daje zwyczajny finansowy zysk.

Po drugie, w obfitującym w zatrzymania i ruszanie z miejsca ruchu drogowym hybryda, która korzysta w znacznym stopniu z silnika elektrycznego i energii gromadzonej samodzielnie w akumulatorach, jest bardziej wydajna. Napęd hybrydowy Lexusa łączy same zalety silnika spalinowego z zaletami elektrycznego.

Po trzecie, ci użytkownicy, którzy sporo podróżują po naszym kontynencie i preferują podróż samochodem, a nie cierpienia bywalców lotnisk międzynarodowych, docenią fakt, że w żadnym z miast Europy hybryda tego typu nie jest obciążona dodatkowymi opłatami z tytułu emisji spalin. Nie jest też objęta zakazami wjazdu do stref ochrony środowiska. Dodatkową zaletą jest fakt, że jazda z napędem czysto elektrycznym też jest możliwa przez pewien czas – więc specjalne obszary w miastach, gdzie dozwolone są wyłącznie pojazdy elektryczne, także stają otworem przed posiadaczem Lexusa ES.

Źródło: materiał partnera

DOSKONAŁOŚĆ TECHNICZNA

Lexus ma ogromne doświadczenie w budowie samochodów z napędami hybrydowymi – pierwsze seryjne auto marka wytworzyła już w 2005 roku, nic więc dziwnego, że, pracując zgodnie z japońską filozofią jakości Kaizen, Japończycy stale dbają o to, by jakość hybryd Lexusa wciąż się podnosiła.

Auta cieszą się wysokimi lokatami w rankingach niezawodności, co przekłada się na moralne koszty eksploatacji: auto, które jest zawsze sprawne, przynosi mniej stresu, nie dezorganizuje życia i pozwala efektywniej wykorzystywać czas. Ubocznym skutkiem użytkowania hybrydy jest także obniżony poziom stresu ze względu na znikomy poziom hałasu: w większości sytuacji w ruchu miejskim hybrydowy Lexus ES porusza się praktycznie bezgłośnie, co nie tylko pozwala w pełni cieszyć się płynącą z zestawu audio Mark Levinson muzyką symfoniczną, ale zmienia samochód w oazę spokoju, jakże potrzebną w naszym pełnym pośpiechu świecie.

Źródło: materiał partnera

Nowy Lexus ES nie tylko spełnia wymogi nowych norm emisji spalin, z którymi nie radzą sobie samochody premium innych marek, ale także pozwala na wstęp w rejony zurbanizowane, objęte specjalnymi przepisami, w których konkurencyjne auta będą niemile widziane. Supernowoczesna technologia oszczędza paliwo, nerwy i chroni właściciela przed nieprzewidzianymi wydatkami.